FAQ AGENCIJA
Pogosto zastavljena agencijska vprašanjaKaj je agencija?
Ekipa strokovnjakov, ki zaradi vas kdaj malo spijo, a o vas še vedno govorijo samo lepe stvari. Profesionalci, ki povezani v podjetje, zagotavljajo rešitve po meri in njihovo izvedbo.
Tipi agencij:
- Full service agencija – Velika agencija, ki ponuja vse storitve na enem mestu (oglaševanje, odnosi z javnostmi, raziskave …),
- Srednja agencija – Vzame nekaj pomembnih projektov (»accountov«) in dela na njih,
- »A la carte« agencija oz. butična agencija – Skupina kreativnih posameznikov, ki lahko svojo kreativnost ponudijo neposredno naročnikom ali drugi oglaševalski agenciji,
- Hišna agencija oz. agencija »in house« – Oddelek v velikem podjetju, ki skrbi za oglaševanje,
- Agencija pri mediju – Agencija v medijski hiši (primer v Sloveniji: Studio Marketing je nastal v časopisni hiši Delo).
Oddaja gradiv oz. datotek preko WeTransfer
Večje datoteke oz. gradivo nam namesto po e-pošti dostavite prek oblaka WeTransfer.com.
Pri izbiri načina pošiljanja (email ali link) priporočamo, da izberete “link” in nato pritisnete gumb “Copy link“, nato ta link (povezavo) do datotek prilepite v e-pošto, ki nam jo pošljete iz svojega odjemalca e-pošte.
Prednost te izbire je, da se vidi kdo so prejemniki e-pošte. Slednji dodajte tudi logičen naziv zadeve (npr. naziv projekta). Prednost izbire WeTransferja za vas je, da boste obveščani kdaj (če) bomo mi vaše datoteke uspešno prevzeli, mi pa dobimo sledljivost, ki je pomemben element našega uvedenega Sistema kakovosti.
Kreativni direktor?
Glava in glas kreativnega oddelka agencije navzven, ki koordinira ustvarjanje in predstavlja rešitve. Če je dober – zna prisluhniti in predlagano zagovarjati s tehtnimi argumenti.
Art Director oz. umetniški direktor?
Oseba v oglaševalski agenciji, ki si idejo tekstopisca zamisli v vizualni obliki. Za sabo ima navadno ekipo ljudi, ki realizirajo idejo do konca (izvedbeni oblikovalec, producenti …). Po profilu je najbolje, da je oblikovalec ali filmski ustvarjalec.
Vodja projektov?
Pogosto prvi in glavni stik agencije z vami. Oseba, ki ima najboljši pregled nad projektom. Povezuje, odgovarja, spominja, pomaga, spodbuja, ustvarja dobre partnerske vezi in vodi vse sodelujoče.
Direktni marketing?
Oglaševanje z direktnim odzivom (npr. kataloška prodaja, TV prodaja, klub zvestih naročnikov, elektronska pošta …).
Reklama (fr. réclamer = vpiti, kričati)?
Beseda reklama je uporabljena v vseh situacijah, kjer je prodajalec neulovljiv in od njega ne moreš izterjati dane obljube. Stroka naj bi namesto besede reklama uporabljala izraz oglas. Po slovenskem pravopisu sta pravilna oba izraza.
Medijski direktor?
Vodja medijskega oddelka v oglaševalski agenciji. Prevzema dogovarjanje z mediji glede zakupnega prostora, provizij, popustov …
Deadline?
Zadnji rok za izvedbo projekta. Ko ga ujamemo… se pojavi naslednji 😉 To je biološka lepota in ritem našega posla. Edini šef, ki mu odgovarja tudi naš direktor.
DTP oblikovalec?
Krajše za »desktop publishing« strokovnjaka, ki oblikovno zasnovo tiskovin in drugih orodij pripelje do končne oblike, vnaša korekture, vse vizualno spolira, pripravi za tisk ali produkcijo. Steber izvedbene zanesljivosti agencije.
Design?
Dajanje oblike predmetu z upoštevanjem skladnosti med funkcionalnostjo, estetiko in tehnološkim procesom.
Primarni in sekundarni medij?
- Primarni medij – Medij, ki ga oglaševalska agencija izbere kot prioritetnega za doseganje ciljne skupine.
- Sekundarni medij – Medij, ki je poleg primarnega izbran kot dodaten za doseganje ciljne skupine – posebej, če oglaševalska agencija predvidi, da s primarnim medijem ne bo dosegla specifične ciljne skupine.
Kaj je brief?
Nekaj ključnih elementov marketinškega brifa:
- izhodišča,
- marketinški cilj,
- ciljna skupina,
- prepreke,
- želeni učinki,
- objava,
- kreativna rešitev,
- rezultati.
Inbound marketing?
Vsebinski marketing je zagotavljanje kakovostne vsebine za uporabnika, z namenom, da ga izobrazi in prepriča k dejanju, ki je v interesu podjetja. Cilj vsebinskega marketinga je, da pripelje kupce k podjetju in ne, da se podjetje bori za njihovo pozornost. S pravo vsebino, se prodaja dogaja samodejno.
Priprava za tisk?
Copywriter oz. pisec tekstov?
Kaj je CGP?
Kratica CGP predstavlja celostno grafično podobo podjetja in je močno komunikacijsko orodje. CGP je v svoji likovni podobi izražen kot znak/logotip (skupek barvnih kombinacij, rokopisa ali slogana) in predstavlja identifikacijo posamezne organizacije oz. podjetja. CGP izraža identiteto podjetja ali znamke oz. ponazarja kaj podjetje ali znamka JE v samem bistvu. V kolikor podoba ne ponazarja vsega kar si, je smiselna prenova. Ustvariti dober CGP je zahteven in kreativen proces, rezultat tega pa je izviren način predstave podjetja, zato se je potrebno zavedati njegove celovite vrednosti.
Kaj pomeni spletno gostovanje?
Kakšne vrste spletnih strani poznamo?
Kaj je domena?
Kaj je optimizacija spletnih strani?
Oglaševalska agencija?
Kako pristopiti k izdelavi spletnih strani?
Grafično oblikovanje?
FAQ TISKARNA
Pogosto zastavljena tiskarska vprašanjaKoliko časa potrebujete za tisk, če vam vse potrebne materiale dostavimo še danes?
Že zdaj pa vam lahko zagotovimo, da se v zares nujnih primerih ne oziramo na osemurni delovnik in storimo vse mogoče, da svoje izdelke zanesljivo dobite takrat, ko jih najbolj potrebujete.
Imajo posamezne vrste tiska tudi minimalne naklade?
Nam lahko tiskovine tudi dostavite?
Kaj pomenijo naslednje postavke v vaši ponudbi: tisk 2/2, tisk 4/4, tisk 2/0 ...?
Kako naj vam pripravimo datoteke za tiskanje?
Izdelane so lahko v grafičnih programih, kot so Adobe Illustrator, Corel Draw, Page Maker, Free Hand, Quark Xpress, Adobe Photoshop, Adobe InDesign …
Najprimernejši format datoteke za tisk je PDF.
Pri izdelavi datotek je pomembno, da upoštevate tudi dodatke za porezavo (3 mm) in da barve vseh elementov shranite v barvni shemi CMYK. Grafične elemente lahko po želji definirate tudi po barvni lestvici Pantone.
Resolucija fotografij naj bo 300 dpi.
Datoteka mora vsebovati dodatek za porezavo, oznake za razrez in pasarje.
Kaj je PDF-format?
Kaj je format PostScript?
Prednost takega zapisa je predvsem kompatibilnost in prilagodljivost programskim orodjem in opremi, ki se uporabljajo ob pripravi za tisk.
Kaj je barvna lestvica Pantone?
Kaj pomenita »overprint« in »prekrivanje«?
»Prekrivanje« se uporablja pri vseh drugih barvah, ki niso dovolj močne, da bi popolnoma prekrile ozadje. Zato pod takimi elementi puščamo belo podlago, videz celote brez belih robov pa dosežemo z minimalnim prekrivanjem ozadja na mestih stika.
Kaj pomeni »oznaka za razrez«?
Kaj so »pasarji«?
Lahko pred tiskom vidim poskusni odtis?
Kaj pomeni CMYK?
Kaj pomenita »živi rob« in »dodatek za porezavo« (Bleed)?
Tiskanje?
Tiskarna?
Tisk?
Vsaka tehnika ima svoje značilnosti in svoj namen uporabe. Za običajen tisk gradiv kot so knjige, revije, letaki, brošure in podobno se najbolj uporabljata ofsetni in digitalni tisk. Z združitvijo različnih tehnik lahko tiskarna na enem mestu ponudi celovito storitev.
Digitalni tisk?
Kako nalepiti nalepko?
GRAFIČNI IZRAZI
Slovarček grafičnih izrazovBitna slika
Vektorska grafika
CMYK
RGB
Debelina papirja
Fleksotisk
Offsetni tisk
Ploski tisk
Porezava v živi rob (Bleed)
Spread strani oz. page spreads
DODELAVA TISKOVIN
Različni načini dodelave tiskovinVezave
- Broširanje je cenovno ugoden način vezave, pri katerem se skupine zgibanih listov lepijo na hrbet tiskovine.
- Spenjanje je enostaven način vezave s kovinskimi sponkami, ki je primeren predvsem za manj obsežne tiskovine kot so zvezki, revije in podobno.
- Vezava s kovinsko spiralo je kot nalašč za različne predstavitvene tiskovine, kjer potrebujemo vidnost celotne strani, brez ukrivljenosti papirja v zgibu. Tak način vezave je primeren tudi za izdelke, pri katerih je zaželena možnost trganja posameznih listov.
Perforiranje
Žlebljenje
Zgibanje
Znašanje
Kaširanje
Rezanje
Izsekovanje
Plastificiranje
S plastificiranjem tiskovine zaščitimo pred fizičnimi poškodbami ali pa jih pripravimo za trajno hranjenje. Izbirate lahko med sijajnim in matiranim videzom, pa tudi med folijami z dekorativnimi vzorci. Poleg uveljavljene mat in sijajne plastifikacije so se v zadnjem obdobju uveljavile tudi naslednje plastifikacije:
• ANTISCRATCH ali NEOBČUTLJIVA MAT plastifikacija, ki se uporablja za zahtevne izdelke, potiskane v temnih barvah, saj je neobčutljiva na praske in drgnjenje
• SOFTTOUCH, ki je na otip deluje žametno in naredi izdelek zelo prestižen
Lakiranje in parcialno lakiranje
Površine vseh tiskovin vam po želji lakiramo z mat, sijajnim ali UV-zaščitnim lakom. Klasično ali digitalno. Slednja tehnika je cenovno dostopna tudi za zelo majhne naklade. Lahko pa se odločite tudi za točkovno lakiranje in tako še dodatno izpostavite določene elemente motiva (kapljice, zvezdice …).
Slepi tisk
Zlatotisk
FORMATI PAPIRJEV IN KUVERT
Standardni formati papirja za tiskanje in kuvertGlavni formati A (cm) | |
---|---|
A0 | 84,1 × 118,9 |
A1 | 59,4 × 84,1 |
A2 | 42 × 59,4 |
A3 | 29,7 × 42 |
A4 | 21 × 29,7 |
A5 | 14,8 × 21 |
A6 | 10,5 × 14,8 |
A7 | 7,4 × 10,5 |
A8 | 5,2 × 7,4 |
Glavni formati B (cm) | |
---|---|
B0 | 100 × 141,4 |
B1 | 70,7 × 100 |
B2 | 50 × 70,7 |
B3 | 35,3 × 50 |
B4 | 25 × 35,3 |
B5 | 17,6 × 25 |
B6 | 12,5 × 17,6 |
B7 | 8,8 × 12,5 |
B8 | 6,2 × 8,8 |
Dopolnilni formati C (cm) | |
---|---|
C0 | 91,7 × 129,7 |
C1 | 64,8 × 91,7 |
C2 | 45,8 × 64,8 |
C3 | 32,4 × 45,8 |
C4 | 22,9 × 32,4 |
C5 | 16,2 × 22,9 |
C6 | 11,4 × 16,2 |
C7 | 8,1 × 11,4 |
C8 | 5,7 × 8,1 |
Standardni formati kuvert (cm) | |
---|---|
A23 | 11,0 × 23,0 |
B4 | 25,0 × 35,3 |
B5 | 17,6 × 25,0 |
B6 | 12,5 × 17,5 |
C4 | 23,0 × 32,5 |
C5 | 16,0 × 23,0 |